מה חדש ב-ChatGPT 4?

מה חדש בCHATGPT 4

צ'אט GPT 3.5 יצא באופן רשמי בסוף חודש נובמבר 2023, כבש את השוק בגרסתו החינמית, הספיק להדהים את כולם ומספר חודשים לאחר מכן כבר יצאה גרסה נוספת בתשלום הנקראת -ChatGPT 4. מה מיוחד בגרסה זו? מה החידושים שקיימים בה? המשיכו לקרוא!

רף ההתקדמות הגבוה של ChatGPT  4

תחום הצ'אט באמצעות בינה מלאכותית עבר בחודשים האחרונים התקדמות משמעותית. בחזית המהפכה עומדת כמובן חברת OpenAI שהפתיעה עם היכולות של הצ'אט בוט בגרסתו החינמית. עם שחרורה של גרסה מספר 4, החברה העלתה את הרף שוב אל קצה גבולות היכולת של הבינה המלאכותית לנהל שיחה ולענות על שאלות באופן טבעי. ב- ChatGPT  4 הוכנסו תכונות חדשות ובוצע מקצה שיפורים אשר מביא חידושים מרתקים במיוחד שעוד לא נראו קודם לכן. 

מגמת שיפור למגבלת ההקשרים בטקסט

אחת הטענות של קהל המשתמשים ב- צ'אט GPT 3.5 הייתה לגבי ההקשרים של המילים בתוך הטקסט שהצ'אט מפיק. חברת OpenAI לקחה זאת כאתגר ולמעשה בגרסה 4 כבר ניתן לראות כי הטקסט שמפיק הצ'אט בוט בעל הבנה משופרת גבוהה יותר המפיקה טקסט בעל הקשרים הרבה יותר נכונים. אם בגרסה החינמית היו מילים חסרות במהלך הטקסט, בגרסה 4 כבר כמעט ולא תראו את הבעיה הזו. השיחות המופקות יותר ארוכות, יותר מרתקות ובעלות רצף מתמשך. 

מעלים את רף מגבלת המילים

מגבלה נוספת שקיימת בגרסה החינמית היא הגבלת המילים בשיחה אחת. ב- ChatGPT 4 חברת OpenAI מרחיבה את היריעה וניתן לנהל שיחות ארוכות יותר ואפילו דיונים מקיפים מבלי לבקש מהצ'אט להמשיך לכתוב. 

איכות תגובה משופרת

OpenAI ביצעה שיפורים מהותיים במודל השפה הבסיסי, והביאו לשיחות באיכות גבוהה יותר ממה שהציעה הגרסה הקודמת. המודל מפגין קוהרנטיות ועקביות טובים יותר, ומייצר תשובות מדויקות יותר ומתאימות להקשר. OpenAI השיגה זאת על ידי מינוף מערך הדרכה גדול ומגוון יותר, המאפשר למודל ללכוד מגוון רחב יותר של דפוסים וניואנסים לשוניים.

יכולות מולטי-מודאליות

תוספת מרגשת ל-ChatGPT 4 היא היכולות המולטי-מודאליות המשופרות שלו. המשמעות היא שהמודל יכול כעת לעבד וליצור תגובות על סמך קלט טקסטואלי וחזותי כאחד. על ידי שילוב תמונות, דיאגרמות או רמזים ויזואליים אחרים, משתמשים יכולים להפיק תגובות מדויקות ורלוונטיות יותר מהמודל. לדוגמה, אם מוצגת תמונה של חתול, ChatGPT 4 יכול ליצור שיחות המתייחסות ישירות לתמונה או מתארות אותה, מה שהופך את השיחות לאינטראקטיביות ומרתקות יותר.

הנחיות אתיות משופרות

OpenAI מכירה בחשיבותם של שיקולים אתיים בעת פיתוח מודלים של AI. בגרסה 4 היא נקטה צעדים לשיפור התנהגות ברירת המחדל של המודל. הוא נועד להיות יותר מכבד וזהיר בתגובות שלו, תוך הימנעות מתוכן מוטה או פוגעני. OpenAI הציגה גם ממשק API לניהול המאפשר למפתחים לשלב מנגנוני סינון תוכן, מה שמאפשר למשתמשים להתאים אישית ולשלוט בהתנהגות המודל בהתאם לדרישות הספציפיות שלהם.

פונים לעבר העתיד

נראה שחברת OpenAI עוד לא אמרה את המילה האחרונה בגרסה מספר 4 ולמעשה היא דואגת כל הזמן ללמידה ושדרוגים מתמשכים. הדרך של החברה לעשות זאת היא באמצעות משוב המשתמשים שקיים כבר בגרסה זו ויש לו תפקיד מכריע בזיהוי אזורים לשיפור ועיצוב גרסאות עתידיות של המודל. דרך עבודה זו מבטיחה ש-ChatGPT יישאר כלי חדשני לאינטראקציות בשפה טבעית.

לסיכום, ChatGPT 4 הוא קפיצת מדרגה משמעותית בתחום של שיחות באמצעות בינה מלאכותית. הוא מביא יכולות משופרות, כאלו שלא קיימות בגרסה הקודמת והוא גם מחויב לשדרוגים מתמשכים ופיתוח על ידי חברת OpenAI. מעניין יהיה לראות את השיפורים עם התקדמות הטכנולוגיה ובוודאי של הגרסאות הבאות. 

הירשמו לניוזלטר שלנו

רוצים לקבל עדכונים, הנחות וחדשות על בינה מלאכותית? הרשמו לניוזלטר שלנו ותקבל עדכונים ישירות למייל !