בינה מלאכותית: מה שלא סיפרו לכם עדיין

דיונים רבים נושאים את הסכנות השונות המתלוות אל טכנולוגיית ה-AI שמציפה את העידן המודרני בחודשים האחרונים שכן, הופעתה הפתאומית של הטכנולוגיה העוצמתית הזו, כפי שבאה לידי ביטוי בפיתוחים מתקדמים כגון צ'אט גיפיטי וחבריו, גרמה לשורה רחבה של אנשים להתחיל לחשוש, חשש הנובע בעיקר מאובדן משרות נרחב במשק. על כן, במטרה לעשות לכם קצת סדר בבלאגן, החלטנו לרכז עבורכם למאמר הבא את כל המידע הרלוונטי שתצטרכו להכיר מקרוב בנושא. 

מהי בינה מלאכותית?

בעת בה אנו מדברים על הבינה המלאכותית, הרי שבמרבית המקרים הכוונה תהיה למצב בו אנו מצליחים לגרום למכונה לבצע פעולות אנושיות, באמצעות תהליך לימוד איטרטיבי. כך למעשה, לומדת המכונה את הנתונים הרלוונטים, ועל בסיס המידע הנלמד לומדת התוכנה לבצע משהו שעד לאותו היום היה נחשב לאפשרי רק באמצעות אינטליגנציה אנושית. זאת בעוד כי חשוב לציין שלימוד המכונה הוא נושא חשוב ביותר שקובע האם אכן מדובר על בינה מלאכותית שכן, במידה וסתם מדובר על צ'אט שזורק תשובות קבועות על בסיס שאלות, הרי שלא מדובר על בינה מלאכותית. מנגד, במידה ותשובותיו של אותו הצ'אט משתנות בהתאם לנתונים שהוא אוסף יחד עם הזמן (בדומה ל-Chat GPT), הרי שמדובר על בינה מלאכותית, ובמקרה הזה – לא פחות ממשובחת. 

יתרונות הבינה המלאכותית

מיותר לציין כי שורת היתרונות המתלווה אל טכנולוגיית הבינה המלאכותית היא רחבה במיוחד שכן, עליכם לזכור כי מדובר על טכנולוגיה שכל תפקידה הינו לקחת משימות אנושיות ולבצען בצורה אוטומטית, מה שיעניק לנו את האפשרות להגדיל בצורה נרחבת את התוצרים האנושיים השונים. כמו כן, בניגוד לדעה הציבורית הרווחת אשר נוטה לחשוב כי מדובר על "טרנד" חדש שעתידו לחלוף, אפשר לומר ללא כל עוררין כי כבר שנים רבות הבינה המלאכותית נמצאת בחיינו. למעשה, הדבר נובע בעקבות הולדתו של ה-AI הגנרטיבי, כלי בינה מלאכותית אשר כרוך ביצירה, ותפקידו לספק יצירה של תמונות גרפיות או לחילופין טקסטים כאלו ואחרים שכן, כאן הרבה יותר פשוט להבחין כי מדובר על קפיצה טכנולוגית חדישה. 

מה לגבי מגבלות?

לפני שאתם ממהרים להיכנס להתקף חרדה, חשוב לזכור כי מדובר על טכנולוגיה שאינה מחזיקה באפשרות ללמוד באופן בלתי מוגבל, בעוד כי היא תלויה ישירות באדם שמתפעל אותה. למעשה, אנשי הדאטה בעולם הבינה המלאכותית, הם אותם אנשי מקצוע אשר אחראיים להזין את המידע והנתונים השונים בתוך המערכת עצמה. כמו כן, לאור העובדה כי עלויות הזנת הנתונים היא גבוהה במיוחד, מיותר לציין מדוע נדרשים לא מעט משאבים בכדי לבנות טכנולוגיה טובה ואיכותית. במילים אחרות – במידה והתחלתם לחשוש מסוף העולם, יש לכם את כל הסיבות שבעולם להישאר רגועים, אך יחד עם זאת, במידה ואינכם מעוניינים להישאר מאחור ולהבין את זה מאוחר מדי, הגיע גם הזמן שלכם להתחיל ללמוד את עולם ה-AI לעומק. 

הירשמו לניוזלטר שלנו

רוצים לקבל עדכונים, הנחות וחדשות על בינה מלאכותית? הרשמו לניוזלטר שלנו ותקבל עדכונים ישירות למייל !