האמת המפחידה מאחורי הבינה המלאכותית

יחד עם חלוף השנים האחרונות, ובמיוחד במהלך השנה האחרונה, החל שינוי אדיר בתעשיית הבינה המלאכותית במדינת ישראל, וברחבי העולם כולו. שינוי שהוביל תוך זמן קצר להשקעות בלתי מבוטלות בקרב חברות, ארגונים ועסקים רבים שהחלו לתהות – האם מדובר על הטכנולוגיה הבאה שתסייע לצמיחת העסקים? או שמא מדובר על הטכנולוגיה שתחליף את כל אנשי המקצוע? על כן, מיותר לציין כי לא פעם שמענו את השיח המתלווה אל האמרה כי יום יבוא וכל הרובוטים יחליפו את האינטליגנציה האנושית, אך האם הדבר באמת נכון? מעט מבלבל, אנחנו יודעים. אי לכך, החלטנו לרכז עבורכם לכתבה הבאה את כל מה שתצטרכו לדעת על הטכנולוגיה שמשגעת את העידן המודרני. 

אז מה באמת צריך לדעת?

מחקרים שונים בנושא מעלים כי מעל ל-30% מהחברות במשק הישראלי מבצעות שימוש בבינה המלאכותית בארגון שלהן, בעוד כי יותר מ-40% מהחברות בוחנות את האפשרות להטמיע טכנולוגיות כאלו ואחרות בעתיד. זאת בעוד כי מעל ל-90% מהארגונים המובילים במשק הישראלי בוחרים להשקיע בבינה המלאכותית בצורה שוטפת ועקבית. על כן, מיותר לציין כי לצד נתונים חד משמעיים שכאלה, לא באמת אפשר להישאר אדישים. כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, כניסתה של הבינה המלאכותית לשוק העבודה ואל חיינו הובילה שורה רחבה של אנשים שייתכן וחששו ממנה בהתחלה, לבצע את האימוץ הנדרש. למרות כל השאלות, הפכו כל אותם אנשים לפרודקטיביים ויעילים הרבה יותר, ובחלק לא קטן מהמקרים אף שידרגו בצורה נרחבת את שיטות העבודה שלהם. יחד עם האמור, אפשר לומר כי עדיין ניתן לפגוש בפער דיי גדול בין החששות של בעלי הארגונים השונים במדינת ישראל, לבין המתבצע בפועל. על כן, במטרה לוודא כי אתם לא נותרים מאחור, עליכם לוודא כי אתם מפרקים לעומק את אותן חששות ומתחילים לנסות ולהבין כיצד תוכל הבינה המלאכותית לחולל שינויים מבורכים בארגון שלכם. 

שורה תחתונה

חשש נוסף שעולה בקרב בעלי העסקים השונים במדינת ישראל מתייחס לעלויות הגבוהות הקשורות בשימוש, יישום או לחילופין הטמעת הטכנולוגיה בארגון. זאת בעוד כי במקביל לאותן חששות, ניתן לאשש באמצעות בדיקה פשוטה וקצרצרה כי מדובר על תמונה אחרת לחלוטין שכן, ברוב המוחלט של המקרים, ההשקעה בטכנולוגיה שכזו תחזיר את עצמה תוך פרק זמן קצר, במיוחד לאור העלייה ביעילות ובאפקטיביות של הארגון. כמו כן, חשוב לציין כי עקרון המפתח לשימוש נכון ומוצלח בטכנולוגיית הבינה המלאכותית מתקשר ישירות באפיון הצרכים והחזון העסקי של הארגון, תוך הבנה לעומק של כלל המשימות האוטומטיות שניתן ורצוי לבצע בתוך הארגון. כמו כן, עוד חשש שמבהיל ומונע בעלי עסקים רבים לבצע שימוש בבינה המלאכותית במסגרת עבודתם, בא לידי ביטוי בפחד מתגובתם של העובדים בארגון, אשר עשויים להתחיל לחשוש כי מדובר על טכנולוגיה שבסופו של יום תחליף את כולם, וכתוצאה מכך – יתחילו לעזוב או להוריד בתפוקת העבודה. על כן, במצבים שכאלה, ההמלצה תהיה להסביר לעובדים כי מדובר על החלטה שתפקידה להטיב עבור כל הצדדים.

אל תשארו מאחור ותתחילו להשתמש בבינה מלאכותית, אצלנו באתר אפשר להשתמש ב-ChatGPT בחינם, פשוט כנסו ותתחילו לשאול שאלות.

הירשמו לניוזלטר שלנו

רוצים לקבל עדכונים, הנחות וחדשות על בינה מלאכותית? הרשמו לניוזלטר שלנו ותקבל עדכונים ישירות למייל !