דולב נהוראי

המסע שלי על בינה מלאכותית​

שצ'אט ג'יפיטי יצא וכולם התחילו להשתמש בו הבנתי שיש פה מהפך תעשייתי/טכנולוגי וזה משהו שאני חייב להיכנס אליו חזק מאוד, לא ידעתי איך לעשות את זה, ע"י הדרכות או יצירת כלי או כל דבר אחר.

הגיעה אליי הזדמנות לרכוש את ChatGPT.co.il – בלי לחשוב פעמיים שילמתי וקניתי את הדומיין, אחרי זה התחלתי לברר מה אפשר לעשות איתו, בדקתי אתרים אחרים כמו chatgpt.org, chatgpt.com ודומיינים מקבילים אליו וראיתי שחלקם מכינים צ'אט בוט מעוצב אחד לאחד כמו הצ'אט ג'יפיטי המקורי, בזמנו היו הגבלות על צ'אט ג'יפיטי אז גם היה ערך מוסף בצ'אטים האלה כי הם נתנו עוד אופציה להמשיך ולהשתמש.

לא הבנתי איך זה חוקי הדבר הזה אז התחלתי לחקור וגיליתי דבר מדהים, CHATGPT בכלל לא נרשם כסימן מסחרי, אחרי שניסו לרשום אותו בפעם הראשונה הוא בכלל לא אושר להם, GPT זה שפת מודל וצ'אט זה מאוד כללי אז לא אישרו להם, , בינתיים לקחתי את ההזדמנות הזאת והספקתי להקים את האתר שלי ולפתח עליו צ'אט בוט בעיצוב זהה, לפני שפיתחתי את הצ'אט בוט ביקשתי אישור מOPENAI דרך הצ'אט באתר שלהם לעצב בצורה זהה כדי שחלילה לא יהיה לי איתם בעיות והם אכן אישרו לעשות את זה (עדיין לא מדובר על האישור סימן מסחרי אלה רק על הצ'אט עצמו).

הנגשתי את הצ'אט שהממשק יהיה בעברית ונוח לכולם ופתחתי אותו בלי הגבלה שזה אפילו היה יותר טוב מצ'אט ג'יפיטי שהגבילו גם בחשבונות בתשלום. מרוב שהכמות כניסות הייתה כל כך גדולה והרבה בקשות הייתי צריך לשלם אלפי דולרים בחודש ל-OPENAI על הAPI שנתנו לי.

ב7 באוקטובר גוייסתי למילואים, השארתי אישה בבית עם ילד והריון וחזרתי מדי פעם מותש בלי יכולת להתקדם עם הפרויקט, שסיימתי את המילואים ראיתי שכל כך הרבה דברים השתנו ואמרתי שאני חייב לשדרג את הצ'אט שיהיה לו ערך הרבה יותר גדול מאשר סתם עוד צ'אט שמבוסס על API של CHATGPT וזהו, הרי אין לי פה שום דבר מיוחד כבר כי OPENAI פתחו את ההגבלות והוציאו מודלים חדשים אז הוספתי עוד מודלים לצ'אט שלי, יש שם כרגע גם את CHATGPT גם CALUDE, GEMINI, MISTRAL, PREPLEXITY ויצירת תמונות עם STABLE DIFUSSION בזמן הזה, OPENAI הגישו שוב בקשה לסימן מסחרי וצ'אט ג'יפיטי הוא השם הכי מוכר בבינה מלאכותית לכן אישרו להם אותו

כל זה אחרי שחזרתי ממילואים בלי הכנסות מהפרויקט והוצאתי עוד אלפי דולרים על פיתוח חדש, זה לא שפשפוט החלטתי לפתוח אתר על דומיין עם השם הכי נפוץ בבינה מלאכותית בלי לבדוק את האופציות, הבנתי שיום אחד יאשרו להם את הסימן מסחרי וחקרתי את זה, יחד עם עורך דין והבנתי שזה תחום אפור ובגדול אם התחלתי פעילות עם הדומיין למרות שהוא על סימן מסחרי, זה בעייתי להם מאוד לקחת לי אותו

פניתי באופן יזום ל-OPENAI, חלפו שבועות ואין מענה, יום אחד הם ענו לי באופן מפתיע הם רשמו "תודה רבה שאתה שומר על שם המותג שלנו! אנחנו לא יודעים כרגע מה לעשות, נצטרך לחזור אלייך עם תשובה", ומאז בלעה אותם האדמה, אני בינתיים המשכתי פעילות, וביום בהיר אחד קיבלתי מכתב עם הכותרת הכי מפחידה שבעל עסק יכול לקבל: "Abuse Notification: Phishing and Fraud – [chatgpt.co.il]"

מצד אחד, ידעתי את הזכויות שלי כי בדקתי את זה לעומק לפני פעילות מצד שני, עדיין הלב נפל במקום. במכתב קיבלתי פירוט מנומק עם מסכמים המאשרים את הסימן המסחרי ובקשה להסרה מיידית של האתר, גם הספק דומיינים קיבל את ההודעה והתבקש למחוק במיידי את הדומיין פה יצאתי למסע שאני לא מוכן לוותר על הפרויקט הזה, החברה ששלחה לי את המכתב היא למעשה חברה המנטרת פגיעה בזכויות יוצרים והיא הסמכות האוכפת של OPENAI, חיפשתי אותם בלינקדין ומצאתי את האנשים שעובדים שם, התחלתי לפנות לכולם אחד אחד גם בלינקדין, פייסבוק, אינסגטרם, התקשרתי למשרדים שלהם בניו יורק, עד שמישהו ענה לי בפייסבוק ואמר לי שהוא מבין את המצב אבל הוא לא יכול לעזור לי עם זה כי זה החלטה של OPENAI ואני צריך לדבר איתם, נתן לי שבוע להוריד את האתר מהאוויר, ביקשתי ממנו לפנות ל-OPENAI כי הם הלקוחות שלו ואמר שזה לא משהו שהוא יכול לעשות עדיין לא ויתרתי והמשכתי עם המיילים גם אליהם וגם ל-OPENAI עד שלבסוף קיבלתי את המייל המרגיע – "OPENAI מבקשים להבהיר שהמוצרים המוצעים באתר הם לא של OPENAI" (מה שבכל מקרה עשיתי גם לפני, תמיד הצגתי את האתר שהוא מחובר ל-API ולא הרשמי).

רציתי להביא משהו לקהל הישראלי, כרגע היתרון בכלי זה רק חסכון כספי שהוא מוצע ב12$ לכל המודלים לעומת 20$ של צ'אט ג'יפיטי בלבד ותוסיפו על זה את שאר המודלים אז זה בכלל חסכון למי שמשתמש בהכל.

כרגע אני עובד על פיתוח נוסף על הצ'אט שיהיו אזורים מוכנים לבעלי עסקים, הזנת מילות מפתח וקבלת מאמרים, כותרות, פוסטים לסושיאל מדיה וכו'. בכל זאת, חשבתי לפתוח גם את זה בחינם וגם את הצ'אט בוט בחינם ל-50-100 שאלות יומיות.

אתם הולכים לקבל הרבה ערך בין אם אתם בעליי עסקים או לא, אני הולך לפרסם מדריכים מקצועיים וובינרים וסדנאות, אלמד אתכם איך אתם בעצמכם יכולים לייצר צ'אט בוטים, סוכני AI ומוצרים דומים יחד עם הערך היחודי שאתם תתנו ותוכלו למכור בעצמכם

הירשמו לניוזלטר שלנו

רוצים לקבל עדכונים, הנחות וחדשות על בינה מלאכותית? הרשמו לניוזלטר שלנו ותקבל עדכונים ישירות למייל !