כל העדכונים על Chat GPT 5 (צ'אט ג'יפיטי 5)

צ'אט ג'יפיטי 5

בנובמבר 2023 הציגה חברת OpenAI את הצ'אט בוט "צ'אט GPT 3.5" הגרסה החינמית. כחודשיים לאחר גרסה זו, שללא ספק השאירה את העולם בפה פעור, השיקה החברה את גרסה 4 בתשלום ועוד פיצ'ר חזק מאוד המאפשר לכל אחד לבנות את הצ'אט האישי שלו. נשאלת השאלה, מתי תצא גרסה מספר 5? האם יש כבר תאריך שחרור? ומה בעצם הולך להיות בצ'אט הכי מתקדם לבינה מלאכותית ברמה אנושית?

הטכנולוגיה שרק מתקדמת ותחליף בני אדם?

הבינה המלאכותית של חברת OpenAI הדהימה את המשתמשים ורבים התחילו לשאול את השאלות: האם היא תחליף בני אדם? איזה מקצועות יסיימו את תפקידם בעולם? האם זה טוב עבורנו או שעלול להוות איום? עד לפני כמה שנים זה היה נשמע משהו ממש עתידני ועכשיו הוא ממש כאן והוא רק משתכלל יותר ויותר.

בפעם האחרונה שמנכ"ל OpenAI, סם אלטמן דיבר על גרסה 5, הוא הסביר שגרסה זו הולכת להיות חכמה בפער מקודמותיה. אל מול הצהרותיו, עמדו גם הצהרותיה של חברת גוגל שטענה כי הבינה המלאכותית ג'ימיני מסוגלת להרבה יותר ממה שמתכננת חברת OpenAI.

אין ספק שהתחרות בין החברות נמצאת כיום בשיא ועבור כל מי שעושה שימוש בבינות המלאכותיות השונות, כתבנו את המאמר הבא שיסביר לכם בצורה טובה מה הולך להיות בצ'אט GPT גרסה 5.

מה זה GPT 5?

GPT 5 הוא דור ההמשך של GPT גרסה 4 בתשלום, מה שאומר שגם גרסה 5 הולכת להיות בתשלום.

באופן כללי כדאי לדעת ש-GPT הוא למעשה שם כללי למנוע ה-AI של חברת OpenAI והוא למעשה המפעיל של הצ'אטים בגרסאות השונות. אפשר לומר ש-GPT הוא מעין מעבד שעליו פועלות הגרסאות השונות. בכל גרסה אתם למעשה מקבלים מעבד GPT יותר חזק.

מה השינויים מגרסה 4 לגרסה 5?

גרסה 4 יכולה כיום לספק לכם תגובות אנושיות, לזהות ולייצר תמונות. לפי הדיווחים, גרסה 5 תציע התאמה אישית טובה יותר, תאפשר לכם לקבל פלט עם פחות טעויות ותהיה לו אפשרות ליותר סוגים של תוכן. כמו כן, הוא יכלול גם אפשרות וידאו.

מה מצבו של GPT 5 כעת? האם מכשירים אותו כרגע ליציאה?

לפי ראיונות תקשורתיים של מר אלטמן, הוא אישר שהחברה שלו עבדה על GPT-5 לפחות בשתי הזדמנויות נפרדות בסתיו שעבר. כמו כן, הוא טען כי כבר GPT 6 נמצא בתכנון עבודה ושתי גרסאות אלו ללא ספק חזקות בהרבה מקודמותיהן. עם זאת, תאריך השחרור של גרסה 5 לא נחשף.

רבים שואלים האם גרסה 5 כבר נמצאת במצב של בדיקות ואימונים כדי להבין פחות או יותר את תאריך השחרור שלה, אך כרגע כל העניין הזה נמצא בסימן שאלה. חברת OpenAI שומרת חזק את הקלפים שלה אל מול המתחרים האחרים.

עם זאת, במהלך השנה היו רמזים מחוקרי החברה על מספר חידושים בגרסה החדשה. בין הרמזים נאמר כי גרסה 5 תגיע עם מעבד גרפי גדול בהרבה מהרגיל. כמו כן, נאמר כי לחברה יש מודל כלכלי להכשרת דגמי AI גדולים ומפותחים יותר. לפי מר אלטמן, מדובר בגיוס של 7 טריליון דולר.

מה יוכל GPT-5 לעשות?

מר אלטמן, רמז לחכמתה של גרסה 5 ואמר שהדרישה שלהם מהגרסה החדשה תהיה יותר נתונים להתאמן עליהם הכוללים בין היתר נתונים אינטרנטיים יחד עם נתונים מארגונים. כמו כן, הסביר כי גרסה 5 תוכל לבצע כתיבה ארוכת טווח.

בראיון של אלטמן עם ביל גייטס, הסביר אלטמן כי בגרסה 5 ישימו דגש על רב תכליתיות שיאפשר לה לבצע גם שיחות כמו היום, תמונות ווידאו. כמו כן, יהיה דגש גדול על תחומי החשיבה האנושית ועל האמינות של התשובות. המטרה שהמשתמשים יהיו בטוחים בתשובה שיקבלו. לדברים אלו הוסיף שעד שההכשרה של גרסה 5 תתחיל, הוא לא ידע סופית לחזות את הכישורים של הצ'אט החדש.

מה יש כיום בגרסה 4 ומה יהיה ב- 5?

גרסה 4 כיום יכולה לענות לכם תשובות הכוללות ידע עד שנת 2021. גרסה 5 תאפשר לכם לקבל ידע עד שנת 2023.

גרסה 4 מקבלת הוראות יחסית פשוטות וגרסה 5 תוכל לנתח הנחיות מורכבות בניהן אפילו ספר של 300 עמודים.

גרסה 4 מאפשרת מגוון כלים, אך יש לבחור את הכלי שאתם מעוניינים להשתמש בו. בגרסה 5 יהיה מעבר בין כלים באופן אוטומטי לפי בקשות המשתמש.

מתי תוכלו להשתמש בגרסה 5?

כמו שכבר הבנתם, תאריך ההשקה עדיין לא ידוע. בין כל הראיונות שקיים אלטמן, הוא הספיק להיות מודח על ידי מועצת המנהלים של החברה, אך חזר לאחר מספר ימים. כמו כן, הייתה סערה נוספת בכל הקשור לצ'אט, כאשר משתמשים רבים דיווחו שהצ'אט כתב להם שהוא פועל על גרסה 4.5, אך דבר זה הופרך והתברר כשגיאה.

אולי אפשר להסיק על היציאה של גרסה 5 לפי ציר הזמן שאפיין את החברה בגרסאות הקודמות. גרסה 1 יצאה ביוני 2018, גרסה 2 בפברואר 2019, גרסה 3 ביוני 2020 והגרסה החינמית 3.5 יצאה בדצמבר 2022. שלושה חודשים לאחר מכן יצאה גרסה 4 וכמה חודשים לאחר מכן גם גרסת הטורבו ושלל עדכונים. האם ניתן להסיק מכך שביוני 2024 תצא גרסה 5? או אולי זה יהיה בנובמבר? מה שבטוח, כולנו נצטרך לחכות ולראות.